Elektroniczny Rachunek Pacjenta

Jak to się obywało przed nami? Papierowo!
Przenieśliśmy wszystkie informacje ważne dla ubezpieczonych do przestrzeni online, co znacznie upraszcza proces i daje im pełną kontrolę. Technologicznie, projekt był wyzwaniem, ale udało nam się go zrealizować, korzystając z najnowszych technologii i narzędzi takich jak AWS, Kubernetes i Mikroserwisy.
Krzysztof
Senior Java Developer

Kontekst

Biznesowo
  • Klientami są niemieckie placówki oferujące publiczne ubezpieczenia zdrowotne, a użytkownikami osoby ubezpieczone.
  • Zaimplementowaliśmy funkcjonalność, dzięki której ubezpieczony może sprawdzić, z jakich świadczeń skorzystał i ile kosztowały - w wybranym przez siebie okresie czasu. Funkcjonalność zaimplementowaliśmy dla wszystkich placówek.
  • Po wejściu na stronę ubezpieczony wybiera zakres dat, dla których chce uzyskać informacje o świadczeniach, gdzie może zobaczyć również szczegóły. Przykład? Widzi placówki medyczne, w których wykonał usługi czy informacje o postawionej diagnozie i zaleceniach.
  • Jak to się obywało przed nami? Papierowo. Ubezpieczony musiał udać się do placówki i zebrać dokumenty lub kolekcjonować je w swojej szafie. 😉 Teraz wszystko ma w jednym miejscu dostępnym online.
  • Językiem projektu jest niemiecki.
Technicznie
  • Projekt jest podzielony na frontend i backend.
  • Komunikacja pomiędzy frontendem a backendem odbywa się za pomocą REST API.
  • Dokumentację tworzymy w Source Code.
  • Rozwiązanie może być stworzone lokalnie lub na zewnętrznym serwerze.
  • Używając biblioteki PDFBox, wprowadziliśmy funkcjonalność, która pozwala użytkownikowi wygenerować i wydrukować listę świadczeń w PDF.
  • Wprowadziliśmy zmianę w modelu przepływu danych, aby zoptymalizować zarządzanie nimi. Wcześniej przechowywane były wszystkie dane dotyczące: pacjentów, placówek medycznych i zabiegów. Ta metoda spowalniała system, więc zmieniliśmy proces! Teraz korzystamy z SAPa jako źródła informacji. SAP dostarcza tylko część danych, które następnie sprawdzamy, czy są dostępne w systemie.


Technologie i narzędzia

FRONTEND

  • Angular 14
  • Jasmine 4
  • CI/CD
  • TypeScript
  • SCSS
  • Jenkins
  • GIT
  • Bootstrap
  • Jira

BACKEND

  • Java 17
  • Spring Boot 3
  • Kafka
  • Junit 5
  • Kubernetes
  • Docker
  • Jenkins
  • Jira
  • GIT
  • Architektura Mikroserwisów
  • PDFBox

Organizacja pracy

To jest Agile!

Planowanie
Estymacja
Standup
Demo
Retro

Na czym się skupiamy?

80% rozwój
20% spotkania

Zespół

2
Developerów (backend)
2
Developerów (frontend)
1
Architekt
1
DevOps
1
Analityk Biznesowy

Wartość dla kandydata

To przed nami i może Tobą?

  • REST API ma być wykorzystywane na wielu platformach równocześnie i zarządzane za pomocą API Management.

Tego się uczymy. Rozwiniesz kompetencje z nami?

  • Tworzenia aplikacji frontedowej i backendowej w architekturze Mikroserwisowej.
  • Korzystania z najnowszych dostępnych technologii oraz narzędzi np. AWS, Kubernetes, CI/CD.
  • Implementacji mikroserwisów nastawionych na wysoką wydajność przesyłania danych.
  • Komunikacji mikroserwisów z system kolejkowym.
  • Asynchronicznego przetwarzania danych.
  • Działania helmchartów.
  • Procesów wykorzystywanych na niemieckim rynku ubezpieczeń.

Więcej o projekcie

Liczby, które mają znaczenie

No items found.

Efekt końcowy

No items found.

Dołącz do projektu!

No items found.

Robimy różnicę

O efektach niech opowiedzą klienci!

Convista (wcześniej Axxiome Health) jest naszym długoletnim partnerem w zakresie rozwoju systemu oscare®. W szczególności w systemie SAP – modułach: SAP-BP, SAP-CRM, Hybris, SAP FSCM, SAP FSCD, zarządzaniem polisami ubezpieczonych oraz zarządzaniem dokumentami i procesami archiwizacji. Doświadczenie, jakość, metodyczne podejście agile Convista, szczególnie w nearshore software development, stosujemy z sukcesem przez niemal 20 lat. Partnerstwo oraz pełne zaufanie to fundamenty naszych wspólnych projektów i sukcesów w sektorze ochrony zdrowia.

Michael Günther

Z-Ca Prezesa ds. Software Development, AOK Systems