.png)
Automatyzacja zleceń serwisowych oparta na SAP IS-U
Wspieramy i tworzymy zestaw aplikacji obsługujących proces generowania zleceń na instalację i serwis liczników, przekazywanych technikom w terenie, na podstawie danych z backendowego systemu SAP IS-U.
Marcin Stanik
SAP Developer
Kontekst
Biznesowo
- Dla naszego klienta - niemieckiej firmy dostarczającej prąd, wodę, gaz i usługi komunalne, rozwijamy aplikację do zarządzania zleceniami montażu i serwisu liczników na terenie Niemiec.
- Dotychczas klient korzystał z zestawu rozproszonych aplikacji przygotowanych przez inną firmę. Te systemy umożliwiały ręczne tworzenie zleceń, import z Excela i częściową integrację z aplikacją mobilną, która dystrybuuje zadania technikom. Nasze zadanie? Kontynuacja rozwoju tych narzędzi, ale tak, by były one bardziej elastyczne, ustandaryzowane i skalowalne.
- Co dokładnie robimy? Tworzymy interfejs pośredniczący pomiędzy różnymi źródłami zleceń (plik Excel, inne systemy firm trzecich) a systemem docelowym - Workforce Management System, który zarządza technikami, przypisuje im paczki zleceń (np. wg adresu czy kwalifikacji) i śledzi status montażu. Dzięki temu przepływ danych jest uporządkowany, a wszystko działa sprawniej! Obecnie pracujemy nad:
- modułem admin cockpit do edycji danych konfiguracyjnych (np. jakie liczniki można łączyć z jakim medium);
- uwzględnieniem tzw. papierowych procesów - w niektórych przypadkach technicy zapisują dane ręcznie w terenie, a następnie przekazują je do centrali. Te scenariusze również objęliśmy naszym rozwiązaniem,
- oraz nad obsługą typowych scenariuszy dla prądu, przed planowanym rozszerzeniem na gaz, wodę, ścieki i ogrzewanie.
Technicznie
- Rozwiązanie oparte jest w pełni o SAP BTP (Business Technology Platform), z wykorzystaniem Cloud Application Programming Model (CAP).
- Stack obejmuje komponenty odpowiadające za całość działania aplikacji: warstwa danych i modeli opiera się na CDS, logikę backendu obsługuje Node.js, a interfejs użytkownika budujemy w Fiori Elements i Fiori Freestyle. System komunikuje się z SAP IS-U przez OData i destination w BTP, a dodatkowo integruje się z aplikacją mobilną oraz z systemami zewnętrznymi.
- Wyróżnikiem jest fakt, że klient po raz pierwszy pracuje z aplikacjami Fiori Freestyle. Do tej pory opierał się wyłącznie na automatycznie generowanych interfejsach Fiori Elements. Dzięki temu możemy tworzyć w pełni customowe interfejsy, odpowiadające na niestandardowe potrzeby biznesowe.
- Integracja z SAP IS-U pozwala m.in. pobierać dane o klientach (biznes partnerach), stanach liczników i typach urządzeń, a następnie wspomagać operatora w uzupełnianiu zleceń. Dane te trafiają do aplikacji mobilnej, która rozdziela je do techników.
Technologie i narzędzia
- SAP BTP
- CAP
- CDS
- Node.js
- Fiori Freestyle
- Fiori Elements
- OData
Organizacja pracy
To jest Agile!

Planowanie

Estymacja

Standup

Demo

Retro
Na czym się skupiamy?
90% rozwój
10% spotkania
0% utrzymanie
Zespół
1
Architekt
1
Senior Developer
1
Developer
1
Junior Developer
Wartość dla kandydata
To przed nami i może Tobą?
- Go-live podstawowej wersji (obsługa prądu) planowany na III kwarta 2025.
- Rozbudowa o kolejne media: gaz, woda, ścieki, ogrzewanie.
- Możliwe wdrożenia OCR i automatyzacji procesów (np. SAP Build Process Automation).
- Dalsze rozszerzenia na BTP, np. job scheduling service.
- Rozwój integracji z SAP IS-U i aplikacją mobilną.
- Przekształcenie papierowych procesów w cyfrowe scenariusze.
Tego się uczymy. Rozwiniesz kompetencje z nami?
- Pracy z nowoczesnym stackiem SAP CAP i Fiori Freestyle.
- Rozszerzania aplikacji Fiori poza domyślne schematy (np. flexible programming model).
- Integracji systemów lokalnych i cloudowych przez BTP.
- Pracy z systemem SAP IS-U w roli backendu dla aplikacji webowej.
- Automatyzacji procesów biznesowych w praktyce.
Więcej o projekcie
Liczby, które mają znaczenie
100%
język niemiecki
100%
w chmurze
100%
rozwoju
0%
utrzymania
Efekt końcowy
No items found.
Dołącz do projektu!
No items found.
Robimy różnicę
O efektach niech opowiedzą klienci!